La premsa regional en primera persona

Publicado: 9 diciembre, 2010 de Grupo 26 en Javier Ivanyez
Etiquetas:, , , , , , , , , ,

PR6171210/ JAVI El periodista Fernando Ramón ha estat a les aules de la universitat explicant el procés que es porta a terme en un grup de comunicació com és el d’ Editorial Prensa Ibérica, del que ell en forma part com a redactor en cap de la delegació d’Elx del diari Información.  A banda d’aquest diari provincial, Prensa Ibérica també abraça diaris com ara el Faro de Vigo, La Nueva España o La Opinión de Murcia.

Fernando Ramón ha explicat al seu col·loqui la situació actual dels diaris regionals puntuant que, en el cas del Información es tracta d’un periòdic multidireccional cosa que fa al diari més proper si cal. “Allò que interessa al lector es allò més proper a ells”, raonament que el porta a afirmar que “el periodisme local és el futur”. Per això creu que les xarxes socials estan en alça perquè es tracta d’una intercomunicació entre amics, és a dir, les persones de més confiança per a nosaltres.

Les premisses fonamentals en Prensa Ibérica son la proximitat amb els lectors. Açò s’aconsegueix donant prioritat a les informacions regionals, sempre tenint en compte els temes provincials.

A pesar de que des dels inicis d’aquest grup de comunicació els seus distints diaris mantenien una independència entre cadascun d’ells, poc a poc s’està aconseguint una unificació de continguts i disseny, fet que es pot comprovar sobretot, a la edició digital.

Respecte a aquesta última, “encara no existeix una estructura definida del que es vol fer amb la web”, encara que opina que tant elpais.com com elmundo.es son referents per a qualsevol mitjà en la xarxa, vist els recursos que estan emprant. A pesar de ser conscient del futur de les noves tecnologies, Fernando Ramón sap que “ el futur de la premsa està en els professionals, no en la tecnologia” fet que aporta encara més importància a la necessitat de la pràctica periodística.

Pel que fa al disseny, els diaris de Prensa Ibérica ha creat un conjunt de dissenys que aporten una identitat comú a tots els diaris regionals de l’empresa en l’àrea mediterrània, d’aquesta manera faciliten l’intercanvi  de continguts entre diferents diaris.

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s